Позакласна робота

"Турнір юних математиків та інформатиків"

Виховний захід на тему «Математичний бал»
Мета: Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, активізувати розумову діяльність учнів, розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети.
Обладнання: Висловлення видатних людей про математику, малюнки, картки, комп’ютер, телевізор.
Форма проведення: Конкурси.
«Математику й через те вивчати треба, що вона впорядковує розум»
(М. В. Ломоносов)
«Математика – це мова, якою користуються всі точні науки»
(М. І. Лобачевський)
«Математика – гімнастика розуму»
(О. В. Суворов)
«Сила математики – в її практичному застосуванні»
(М. О. Митропольський)
«У математиці є своя краса, як у поезії і музиці»
 (М. Є. Жуковський)
Члени журі: вчителі, студенти, учні, цариця математика.
Хід конкурсу
1.     Вступ
Учитель.
Математика, як наука виникла в Стародавній Греції в VII-III ст. до нашої ери і в перекладі з древньогрецької означає «наука», «знання». Ми сподіваємося, що сьогоднішня наша зустріч буде цікавою, пізнавальною, навчальною. Що всі ви виявите максимум кмітливості, сміливості, веселості, коректності та організованості.
Ведучі.
Всім – добрий день, друзі, –
Дівчата й хлоп’ята!
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Покликав круглий стіл
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам –
Особливі вітання!
Відомо усім
(Тут відсутні секрети) –
В школі різні
Вивчають предмети
Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Під звуки музики на сцену виходять команди.  Їх запрошують зайняти місця за столами. Представляються члени журі. Правила конкурсу: правильна відповідь – 3 бали.
Учитель.
Учасникам команд та їх уболівальникам хочемо побажати успіхів.
2.     Завдання конкурсу.
1.     Домашнє завдання.
а) вірш «Ода математиці»;
б) яким ти уявляєш урок математики у 2100 році.
2.      Конкурс «Розминка».
Учитель.
Увага! У конкурсі «Розминка» кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Завдань буде усього чотири. Першою відповідає та команда, яка підняла руку.
1. У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (шість)
2. Одне яйце варять протягом 4- ох хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів дві бабусі, кожна з яких несла по два кошики і в кожному кошику було по два кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції? (Один селянин)
4. Скільки квадратів на кожному з малюнків?
3. Конкурс «Математичний бій».
1. Найменше натуральне число ? (один)
2. Назви компоненти при додаванні.
3. Як сказати одним словом 
  ? (Половина).
4. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається … (діаметр).
5. Наочне зображення різних відомостей і даних. (діаграма)
6. Перевести 3дм в сантиметри. (30см)
7. Найбільше натуральне число. (не існує)
8. Як називається дріб, записаний з допомогою риски? (звичайний)
9. Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15,73? (15,7)
10. Як називається результат віднімання двох чисел? (різниця)
11. Як називається результат ділення двох чисел? (частка)
12. Дроби бувають звичайні і … (десяткові)
Журі підбиває підсумки конкурсу.
4. Конкурс «Відгадай загадку»
Командам пропонується відгадати загадки.
1) Щоб записувати числа
Чітко правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні …
     (цифри)
2) Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати
Найменше ж знати всім годиться,
І це звичайно …
             (одиниця)
3) На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Не роби собі проблем,
Обережно будь з …
    (нулем)
4) Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте …
    (задачі)
5) По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо це лінія …
    (пряма)
6) Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться …
    (лінійка)
Остання загадка. Відповідає той,  хто швидше підніме руку.
7) В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути …
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожен учень:
Наш друг і помічник …
    (підручник)
5. Конкурс «Відгадай»
Якщо слово, відгадане після першої підказки, то команда отримує 3 бали, якщо після другої підказки – 2 бали, після третьої підказки – 1 бал.
1. –   Це поняття стосується звичайного дробу.
– Він показує, на скільки рівних частин поділене ціле.
– Він записується під рискою дробу.
(знаменник)
2. –   За допомогою неї розв’язують деякі задачі.
– Добуток її крайніх членів дорівнює дорівнює добутку середніх.
– Це рівність двох відношень.
(пропорція)
3. –   Він вказується на білетах до цирку.
– Це кусок торта.
– Це частина круга, обмежена двома радіусами і дугою.
(сектор)
4. –   Це арифметична дія ІІ ступеня.
– Для неї виконується переставна, сполучна, розподільна властивості.
– Її  можна замінити сумою однакових доданків.
(множення)
6. Пісенний конкурс.
Проспівати пісні, де зустрічаються числівники. Команда, яка протягом 20с  не заспіває пісню, вибуває.
7. Конкурс художник.
Намалювати малюнок по пам’яті.
8. Конкурс уболівальників  “Ой не можу”.
Викликаються по 4 уболівальники з кожного класу і послідовно називають натуральні числа, але замість чисел, кратних трьом, говорять “Ой не можу”. Хто збивається з такого рахунку – вибуває з гри.
9. Конкурс капітанів  «Весела рибалка».
1) На столі – «озері»  в різних місцях розкидані вирізані з паперу рибки. До кожної рибки прикріплена задача. Капітани повинні вудочкою спіймати рибку. Болільники активно допомагають своїм командам. Можна звернутися за допомогою до глядачів і команди.
Задачі до конкурсу.
1. Супутник Землі робить перший оберт за 1год. 40 хв., а другий – за 100 хв. Як це пояснити?  (1 год. 40 хв.=100 хв.)
2. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний?  (2 год.)
3. На гілці сидить ворона. Що потрібно зробити, щоб зрізати гілку, не потривоживши ворону?  (дочекатися поки ворона полетить)
4. Яку частину години становить урок?  (
  години)
5. Площа квадрата зі стороною 5 см?  (25
)

«Відгадай предмет»
1) Із закритими очима капітани навпомацки відгадують назви інструментів з геометричного набору. (косинець, лінійка, транспортир, циркуль)
2) Відгадують моделі круглих тіл обертання. (куля, циліндр, конус)
В команді, яка перемогла, будуть  обрані «Міс математика» та «Містер математик».
Ведучі.
1) За хвилиною – хвилина
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
2) Три команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали –
Що усі – молодці!
3) Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралася вона спритніше.
4) Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм солодкий приз – медалі
Щоб було про що згадати.
5) І команді другій також
Ми дамо призів таких,
Але інші це медалі,
Бо діаметр менший в них.
6) Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці медалі «золоті»
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
Підбиття підсумків.
1. Підбиття підсумків конкурсів, нагородження переможців гри.
2. Визначення «Міс математики» та «Містер математик».
 
Учитель.
Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху


Брейн - ринг з математики

Немає коментарів:

Дописати коментар